Szukaj
Close this search box.
cards-5671668_1920

Analiza rozdania: Morasko, 20 października

Ślepy w karty nie gra.

Rozdanie 3; NS przed, rozdawał S

3

AK1086
A752
A76
K
Q52 J9743
64 Q3
KJ3 952
98764 QJ3
KJ1098
Q1084
A1052

W tym rozdaniu mój stały korespondent Andrzej na otwarciu spasował. Po otwarciu silnym treflem odpowiedział 1 kier, aby za chwilę zmagać się ze szlemikiem kierowym. Wist treflowy zabił z konieczności królem i rozpoczął rozgrywkę „kombinacyjną”. Mamy do oddania potencjalną lewę na damę atu oraz problem z przegrywającym karem. Karo możemy usunąć na pika o ile dzielą się 44 lub spada trzecia dama z waletem. Jest jeszcze niewielka szansa na spadającą trzecią damą z waletem trefl.

Tak najprościej, aby zbytnio się nie wysilać – po K♣ przebijamy pika. Teraz król i as kier. Jeśli spada dama mamy swoje, a przy podziale gramy o nadróbkę. Jeśli dama nie spadła, to  szukamy dwunastej lewy.

W tym rozdaniu po utrzymaniu się A gramy AK♠- nie dzielą się. As ♣  i przebitka. I już. Dwa kara ze stołu wyrzucamy na A10♣. Dwa kara z ręce na AK♠. Pozostałe karo przebijamy w stole.

Nasz bohater zaniedbał zgrania dwóch górnych kierów i zaczął inaczej – A K ♠  i przebitka. Teraz przebitka trefl przebity w stole i pik. W nie dołożył, ale też nie nadbił. Uff – odetchnął. Z tych całych emocji zanotował, że ma damę atu pod impasem, a spadającego w♣ zwyczajnie nie zauważył . Toteż dziabnął kierem treflową dziesiątkę, aby zaimpasować Q. Tylko dwanaście lew, ale za to ile emocji.

Brydż jest grą błędów i robi je każdy. Warto o tym pamiętać.

Link do wyników tego rozdania:

Rozdanie 3 – wyniki

Autor: Marcin Woźniak

Wkrótce

Stałe

Archiwum

Archiwa